«Μετανιώνω που δεν βοήθησα την Εθνική»

«Μετανιώνω που δεν βοήθησα την Εθνική»


Η αποκαλυπτική συνέντευξη που παραχώρησε ο διεθνής διαγώνιος του Άρη Νίκος Ρουμελιώτης στη μοναδική εφημερίδα του βόλεϊ στην Ελλάδα, στο «Volleytime» και στον δημοσιογράφο Γιάννη Γιαννάκη . 




Αρχηγός μιας ομάδας, πάντα πρέπει γίνεται αυτός που μπορεί να κάνει την διαφορά μέσα στο παρκέ, αλλά κυρίως εκτός. Τέτοιο παράδειγμα αθλητή, είναι ο αρχηγός της Εθνικής ανδρών, Νίκος Ρουμελιώτης, που σε όλη την καριέρα του, έχει μάθει να λέει τα πράγματα «έξω από τα δόντια» και δεν του αρέσει να «χαϊδεύει αυτιά» ώστε να είναι αρεστός και το καλό παιδί. Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στην Volleytime, μιλάει για τις αιτίες του αποκλεισμού της Εθνικής, την παραμονή του στον Άρη, για το επικείμενο παιχνίδι με τον Ηρακλή, αλλά και γιατί η ΕΑΠ δεν κατακτά τίτλους...

Νίκο, μια δύσκολη χρονιά ξεκινάει για τον Άρη!
«Σε σχέση με την περσινή χρονιά, έχουν γίνει αρκετές αλλαγές. Έχουν φύγει δυο σημαντικοί παίκτες της ομάδας, ο Κοβάσεβιτς και ο Μιλιβόγιεβιτς. Θεωρώ όμως ότι ο Άρης, κινείται σε πάρα πολύ σωστά οικονομικά πλαίσια, γιατί ανάλογα με το μπάτζετ, κάνεις και την ομάδα σου. Ο Άρης είναι ένας σύλλογος που δεν τάζει λαγούς με πετραχήλια, όπως κάνουν άλλες ομάδες και από τα μέσα της χρονιάς διώχνουν παίκτες τους καθώς δεν έχουν να τους πληρώσουν. Για αυτό το λόγο, η διοίκηση έχει φέρει παίκτες Έλληνες και δίνει ευκαιρίες και σε δικά της παιδιά, ώστε να αποδείξουν την αξία τους στην Α1 κατηγορία. Ο προγραμματισμός του Άρη, είναι πολύ σωστός και θεωρώ πως ο κος Νίκος Παπαδόπουλος, μαζί με τον προπονητή μας Γιώργο Οικονομίδη, δημιουργούν μια φθηνή και πολύ ανταγωνιστική ομάδα. Νομίζω πως ο Άρης, θα συνεχίσει να διεκδικεί αυτά που κατέκτησε και πέρυσι, ανεξαρτήτως αν έρθουν ξένοι παίκτες στην ομάδα ή όχι».

- Η ομάδα μέχρι στιγμής στα φιλικά δεν τα πάει πολύ καλά και με το νέο σύστημα, αν δεν είσαι στην τετράδα, τα πάντα τελειώνουν!
«Ναι συμφωνώ στο γεγονός πως αν δεν είσαι στην τετράδα τα πράγματα δυσκολεύουν, καθώς δεν υπάρχουν πλέι οφ για τις κάτω θέσεις. Εγώ προσωπικά πέρα από το αποτέλεσμα, δίνω μεγάλη σημασία και στην διάθεση και όλοι οι συναθλητές της ομάδας μου έχουν μεγάλη διάθεση στα φιλικά και ας μην έχουμε πάρει θετικά αποτελέσματα. Θα προσπαθήσουμε πολύ και στο πρωτάθλημα, άσχετα αν αποκτηθούν ξένοι ή όχι. Σέβομαι, την οικονομική δυνατότητα του Άρη για μεταγραφές και θα το στηρίξω. Είτε έρθουν ξένοι, είτε μείνει η ομάδα όπως είναι, εγώ θα το στηρίξω. Αν πετύχουμε, πετύχαμε!

- Κοβάσεβιτς, Πετρέας, Μιλιβόγιεβιτς, έφυγαν! Ποιός θα λείψει πιο πολύ;
«Ο Κοβάσεβιτς και ο Πετρέας, σίγουρα την περσινή χρονιά βοήθησαν πολύ την ομάδα. Ο αντικαταστάτης όμως του Πετρέα, ο Γιάννης Τακουρίδης, δείχνει πάρα πολύ καλά δείγματα μέχρι στιγμής. Όσο αναφορά τον Κοβάσεβιτς, πιστεύω πως δύσκολα θα μπορέσουμε να καλύψουμε αυτή την θέση, καθώς είναι ένας παίκτης παγκόσμιας εμβέλειας. Οι αθλητές που βρίσκονται ή θα αποκτηθούν μακάρι να κάνουν την απουσία του να μην είναι αισθητή».

- Έπεσε φέτος το επίπεδο της Α1;
«Οι καλοί ξένοι αθλητές έχουν μειωθεί. Τα πράγματα δεν είναι καλά όπως τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα συνειδητοποιούμαι το πόσο ισχυρό πρωτάθλημα είχαμε. Όμως το πρωτάθλημα παραμένει δύσκολο. Οι μικρομεσαίες ομάδες, κινούνται μεταγραφικά όπως τα προηγούμενα χρόνια και θα είναι στο ίδιο επίπεδο. Πάντα, ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός ήταν οι σύλλογοι που έφερναν ξένους που έκαναν την διαφορά στο πρωτάθλημα και για αυτό δεν θα δούμε το επίπεδο που βλέπαμε από αυτές τις δυο ομάδες».

- Είναι η χρυσή ευκαιρία για τους Έλληνες αθλητές να δείξουν τι αξίζουν;
«Πρώτα από όλα οι Έλληνες πρέπει να κάνουν υπομονή στο οικονομικό και να δώσουν το εκατό τοις εκατό της προσπάθειας τους, καθώς την ευκαιρία που τους δίνεται πρέπει να την πιάσουν από τα μαλλιά. Είναι τεράστια ευκαιρία για τους Έλληνες αθλητές να κλείσουνε στόματα, να αποδείξουν πως αξίζουν, ώστε να αναγκαστεί η ομάδας τους και να μην έχει ξένους. Αυτός είναι και ο μεγάλος στόχος μου για φέτος με τον Άρη, να αναγκάσουμε το Πρόεδρο με την απόδοση μας, να μην φέρει ξένο αθλητή στην ομάδα. Αυτό θα γίνει βέβαια μόνο με το να κατακτάμε νίκες».

- Μεγάλο θέμα φέτος δημιουργήθηκε και με το οικονομικό...
«Κανένας από τους καλούς διεθνείς της χώρας μας δεν έριξε το κασέ του. Εκεί που πατήσανε οι ομάδες και εκμεταλλεύτηκαν ήταν οι μικρομεσαίοι αθλητές. Νομίζω πως οι Έλληνες παίκτες δεν πρέπει να κάνουμε πίσω. Τα μεγάλα μπάτζετ, θεωρώ γινόταν επειδή υπήρχαν αθλητές σαν τον Μίλκοβιτς και σαν το Ζαγκούμνι. Οι Έλληνες πάντα περνάνε νορμάλ χρήματα. Η συμβουλή που δίνω στους συναθλητές μου, είναι να μην κάνουν πίσω στα οικονομικά και συμφωνώ απόλυτα με τον Σμαραγδή και τον Αρμενάκη, που θέλουν να πάνε στο εξωτερικό. Είναι σημαντικό να μην κάνουμε πίσω σε πράγματα τα οποία είναι συμφωνημένα μεταξύ των προέδρων από τα σωματεία της Α1».

Ποιοι είναι οι λόγοι που παρέμεινες «κιτρινόμαυρος»;
«Νομίζω πως ο Άρης, είναι ένα από τα καλύτερα σωματεία. Σε αυτό μόνο δεν συμπεριλαμβάνεται το αγωνιστικό κομμάτι, αλλά το σύνολο της ομάδας. Από τον φίλαθλο, από τον μάνατζερ που έχει η ομάδα, από τον προπονητή, τον γιατρό, τον πρόεδρο. Αυτό για μένα είναι ένα καλό σωματείο. Όταν ήμουν στο Ολυμπιακό μου λέγανε, είσαι στον Ολυμπιακό βρίσκεσαι σε γωνία μαγαζί που πληρώνει... Στην ουσία το μόνο που έκανε ο Ολυμπιακός ήταν να πληρώνει καλά, στα υπόλοιπα όμως κομμάτια δεν λειτουργούσε σωστά. Αυτή την στιγμή, ο Άρης έχει φτιάξει ένα κλίμα που σε κρατάει στην ομάδα. Σίγουρα έπαιξε ρόλο πως η ομάδα βγήκε τρίτη στο πρωτάθλημα την περσινή σεζόν. Είμαι πολύ χαρούμενος που ανήκω στην οικογένεια του Άρη».

- Η Εθνική έπιασε πάτο...
«Η αλήθεια είναι πως περνάω ήδη δύσκολες στιγμές όσο αναφορά την Εθνική ομάδα. Τώρα που γινόταν το Παγκόσμιο και έβλεπα από το σπίτι μου τα παιχνίδια στεναχωριόμουν πολύ, καθώς πιστεύω πως έχουμε αθλητές που μπορούν να παίξουν σε κορυφαίες διοργανώσεις. Για την μη συμμετοχή μας στο επόμενο πανευρωπαϊκό, έχω δεχτεί και εγώ κάποια πυρά που δεν ήμουν στην Εθνική ομάδα. Η Εθνική αυτή την στιγμή έχει πληγωθεί πάρα πολύ. Γυρνάμε μάλιστα εννιά χρόνια πίσω, τότε που παίζαμε με την Φιλανδία και αν χάναμε θα πέφταμε κατηγορία και θα παίζαμε με ομάδες μικρών κρατών όπως η Κύπρος. Θα παίζαμε δηλαδή προ-προ πρόκριση για να πάμε σε Πανευρωπαϊκό. Νομίζω πως ξαναφτάσαμε δυστυχώς ξανά σε αυτό το σημείο και πλέον κάποιοι από εμάς, πρέπει να βγάλουμε την Εθνική ομάδα από αυτήν την άσχημη κατάσταση. Πρέπει να ξεκολλήσουμε το κάρο από την λάσπη».

- Η επόμενη χρονιά είναι στοίχημα...
«Εγώ προσωπικά παρακαλώ όλους τους Έλληνες διεθνείς μικρούς και μεγάλους, να αποδεχτούν την πρόσκληση και να έρθουν να συμμετάσχουν στην Εθνική το ερχόμενο καλοκαίρι. Οι προπονητές δεν πρέπει να κοιτάξουν να κάνουν ανανέωση, αλλά να φέρουν τους καλύτερους παίκτες στην ομάδα. Έχω βαρεθεί αυτή την καραμέλα με την ανανέωση, καθώς πιστεύω πως ανανέωση γίνεται όταν έχεις έναν Λεόν όπως η Κούβα, που είναι 17 χρονών και «σπάει» τις μπάλες στα 5 μέτρα και όχι με αθλητές που θέλουμε κάποια στιγμή να μπορέσουν να παίξουν καλό βόλεϊ. Ακούω πως την νέα χρονιά θέλουν να καλέσουν στην Εθνική αθλητές 16-17 χρονών και να αφήσουν εκτός τους αθλητές που είναι 32-33, κάτι τι οποίο θα είναι καταστροφικό για το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα! Θεωρώ πως στην Εθνική πρέπει να παίζουν πάντα οι καλύτεροι παίκτες».

- Ποια ήταν η πραγματική αιτία Νίκο που δεν αγωνίστηκες στην Εθνική στα παιχνίδια με την Τουρκία. Πολλοί λένε πως φοβήθηκες τον Τζούριτς...
«Βασικά θέλω να διαψεύσω όσους βγαίνουν και λένε πως σταμάτησα από την Εθνική επειδή γύρισε ο Τζούριτς και έπαιξε ως διαγώνιος. Δεν φοβήθηκα μην χάσω την θέση μου στην Εθνική, καθώς κανένας δεν έχει καπαρωμένη την θέση του στο αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα. Εγώ μάλιστα, κάθε καλοκαίρι, δίνω την ψυχή μου για να είμαι στην δωδεκάδα της ομάδας. Αν έπαιζα ή όχι δεν με ένοιαζε καθόλου. Το πρώτο πράγμα που είχα πει στο Μέιφορθ όταν είχε έρθει στην Εθνική ομάδα ήταν, πως ο Τζούριτς πρέπει να παίξει διαγώνιος. Γιατί ο Ρουμελιώτης σε 2-3 χρόνια θα σταματήσει και πρέπει επιτέλους, η Εθνική ομάδα να έχει έναν αθλητή διαγώνιο. Εγώ φοβόμουν, πως θα σταματήσω κάποια στιγμή από την Εθνική και δεν θα υπάρχει ένας αθλητής που θα είναι ανταγωνιστικός στην θέση που αγωνίζομαι, καθώς όπως όλοι ξέρουμε, ο διαγώνιος είναι ίσως ο καλύτερος παίκτης κάθε ομάδας. Επομένως, όχι απλά δεν είχα πρόβλημα με το γεγονός πως ο Τζούριτς έγινε διαγώνιος, αλλά ίσα ίσα τον στήριξα κιόλας, όπως είχε κάνει και με εμένα ο Ντράγκοβιτς. Τώρα όσο αναφορά τους λόγους που δεν μπόρεσα να συμμετάσχω στην Εθνική, ήταν τα προβλήματα της εγκυμοσύνης της γυναίκας μου της Βάσως Καραντάσιου, καθώς είχαμε και έχουμε δύσκολη εγκυμοσύνη και αυτό θα το καταλάβετε όλοι σε έναν μήνα. Η γυναίκα μου λοιπόν, για πρώτη φορά μου ζήτησε να είμαι κοντά της και για αυτό παρακάλεσα το Μέιφορθ να μην με καλέσει στα συγκεκριμένα παιχνίδια και τον ευχαριστώ πολύ που το σεβάστηκε. Ήθελα πολύ όμως να είμαι δίπλα στην ομάδα».

- Όπως είδες τα παιχνίδια, γιατί χάσαμε από τους Τούρκους;
«Νομίζω, όπως και εγώ έτσι και τα υπόλοιπα παιδιά, υποτιμήσαμε την δυναμική της Τουρκίας. Είναι αλήθεια πως δεν θεωρούσα την Τουρκία φόβητρο και πίστευα πως θα πάρουμε την πρόκριση. Αν ήταν μια πιο δύσκολη χώρα, θα έλεγα πως πρέπει να βοηθήσω οπωσδήποτε την ομάδα. Αλλά ήταν η Τουρκία και εκεί είναι το λάθος το δικό μου πως δεν σεβάστηκα τον αντίπαλο και την δυναμική του, όπως το ίδιο έκαναν και οι άλλοι αθλητές της ομάδας και εκεί την πατήσαμε άσχημα».

- Υπήρχαν στιγμές που έλεγες πρέπει να πάω πίσω στην ομάδα;
«Μετά τα παιχνίδια με την Αίγυπτο και βλέποντας πως η ομάδα δεν πήγαινε καλά, σκέφτηκα να πω το Μέιφορθ, να πάω να βοηθήσω, καθώς είχα ήδη μια βδομάδα προπονήσεων με τον Άρη. Μίλησα μάλιστα με τον Μανώλη Ρουμελιώτη. Θεώρησα χρήσιμο να πάω για να βοηθήσω έστω με τον πανηγυρισμό μου και με την ζωντάνια που λένε πως δίνω. Να βοηθήσω την Εθνική να ανέβει επίπεδο στις προπονήσεις, ώστε να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα και στα παιχνίδια. Αυτό βέβαια, εκείνη την στιγμή δεν το έκρινα παράλληλα σωστό, καθώς θα έπρεπε να πάρω την θέση κάποιου παιδιού στην ομάδα, που είχε προσπαθήσει όσο καιρό εγώ απουσίαζα. Αυτή την στιγμή όμως μετανιώνω, που δεν πίεσα καταστάσεις, έστω και με πέντε μέρες να πάω στην Εθνική και να βοηθήσω στην πρόκριση, έστω και ως δέκατος τέταρτος παίκτης».

- Τελικά ο Μέιφορθ έχει την ευθύνη του αποκλεισμού;
«Και ο ίδιος παραδέχτηκε πως έκανε λάθη, όπως και κάθε προπονητής έχει ευθύνη. Ρίχνω φταίξιμο όμως και στους αθλητές και στην Ομοσπονδία, με όλα τα προβλήματα που μας δημιούργησαν, καθώς δεν υπήρχε ένας άνθρωπος για να ζητήσει το οτιδήποτε ένας αθλητής. Υπήρχαν δυο πλευρές και για να φανταστείτε, πριν την Γιουρολίγκα, έπρεπε να πάμε να πούμε σε δυο διαφορετικούς ανθρώπους τα ίδια πράγματα, ώστε να μη νομίζουν πως στηρίζουμε τον έναν ή τον άλλον. Ήταν κάτι το πολύ άσχημο. Όταν μπαίνεις όμως στο 9 επί 9, την ευθύνη την έχουν οι αθλητές και σε αυτό φταίω σε μεγάλο βαθμό και εγώ που δεν πήγα στην Εθνική».

- Ακούγεται έντονα πως αρκετοί διεθνείς «κρεμάνε παπούτσια»...
«Θα κρίνω πολύ άσχημα τους συναθλητές μου, που δεν θα έρθουν την επόμενη χρονιά να στηρίξουν την Εθνική ομάδα. Υπάρχει ενδεχόμενο από ότι ακούω κάποιοι παίκτες να μην αποδεχτούν την πρόσκληση, καθώς δεν θα είμαστε παρών σε κάποια μεγάλη διοργάνωση. Θα είμαι εναντίον τους σε αυτό και να το ξέρουν από τώρα».

- Είναι καλό να μείνει ο Μέιφορθ;
«Εμένα μου αρέσει το γεγονός πως ο Μέιφορθ πεισμώνει. Μια ζωή βλέπαμε προπονητές που όταν έβρισκαν τα δύσκολα εξαφανιζόταν. Θεωρώ, πως ο άνθρωπος αυτός έχει έρθει για να προσφέρει στην Εθνική ομάδα. Αλλά το αν συμφωνώ να μείνει η όχι, δεν θέλω να πω την γνώμη μου, αλλά θέλω να ξέρουν όλοι, πως ήταν λάθος μετά από μια πολύ καλή πορεία στο Ευρωπαϊκό της Τουρκίας, ο Γιάννης Φάκας και ο Δημήτρης Καζάζης, να φύγουν. Τα λέω αυτά χωρίς να σημαίνει πως στηρίζω τους Έλληνες προπονητές ή λέω να επιστρέψουν πίσω ο Γιάννης και ο Δημήτρης».

- Περιμένεις το παιχνίδι της ομάδας σου με τον Ηρακλή;
«Ναι καθώς ακούω διάφορα και είναι αλήθεια πως το διασκεδάζω και ανυπομονώ να έρθει η μέρα του παιχνιδιού. Το μόνο σίγουρο είναι, πως εγώ την αναμέτρηση με τον Ηρακλή θα την απολαύσω. Δεν θα ασχοληθώ με τους οπαδούς της αντίπαλης ομάδας όσο και να το προσπαθούν, καθώς το μόνο που με νοιάζει είναι να φύγουμε νικητές από την Μίκρα».

- Μετανιώνεις για τίποτα από όσα συνέβησαν την περσινής σεζόν με την ομάδα του Ηρακλή;
«Ναι, μετανιώνω που φέρθηκα ευγενικά στους παράγοντες του Ηρακλή χωρίς να το αξίζουν. Είχαν πει πολλές συκοφαντίες για εμένα και δεν τους απάντησα. Μάλιστα, ένας από αυτούς θα μπει μέσα στην επιτροπή των Εθνικών ομάδων και θέλω να του πω από τώρα να προσέχει την συμπεριφορά του και την στάση του απέναντι μου».

- Έχεις παίξει σε Άρη και Ολυμπιακό, θα μπορούσες να παίξεις στους «αιώνιους» των δυο αυτών ομάδων;
«Όχι ποτέ! Δεν πρόκειται να παίξω στον ΠΑΟΚ, τον Ηρακλή και τον Παναθηναϊκό! Προτιμώ να αγωνιστώ στο Μπαχρέιν ή στο Ιράκ, παρά σε αυτές τις ομάδες. Είμαι από τους ανθρώπους που σέβεται το ψωμί που τρώει και δένεται με την ομάδα που αγωνίζεται».

- Είσαι Πατρινός! Τι φταίει και η ΕΑΠ δεν παίρνει κάποιο τίτλο;
«Φταίει εκατό τοις εκατό ο προπονητής της ομάδας. Είναι ο μοναδικός προπονητής στην Α1 που με μπάτζετ 5 εκατομμύρια ευρώ δεν έχει καταφέρει να πάρει έναν τίτλο. Απορώ με τον πρόεδρο πως δεν το έχει καταλάβει το συγκεκριμένο γεγονός. Αν δεν αλλάξει η ΕΑΠ προπονητή δεν πρόκειται να κατακτήσει κάποιο πρωτάθλημα ή κύπελλο. Πολλοί λένε πως είμαι Αγγελοπουλικός, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία, εγώ ξέρω πως η ομάδα με προπονητή τον Αγγελόπουλο και τον Νικολάκη, με πολύ πιο μικρό μπάτζετ, από ότι έχει τώρα, κατάφερνε και είχε τα ίδια αποτελέσματα και μάλιστα με αθλητές από την Πάτρα».

- Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος της καριέρας σου;
«Μεγάλο λάθος μου ήταν που είχα μείνει στον Ολυμπιακό τόσα χρόνια και δεν έπαιζα. Θα έπρεπε να είχα φύγει πιο νωρίς και να έρθω στον Άρη»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΠΑΙΚΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ

Α2 ΑΝΔΡΩΝ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ